Befri hylden

I det østlige skel mellem have og mark er et smalt krat, hvor der vokser hassel, tjørn, mirabel og hyld.

Nederst vokser nogle lette buske, de vokser også i det vestlige skel. Bladene ligner stikkelsbærbuskens blade, og man stikker sig, hvis man kommer for tæt på buskene. Gad vide hvad det er for buske. Nederst vokser der også dansk ingefær med giftige røde bær, planten vokser mange steder i vores have, den overlever mine forsøg på at dræbe den.

Nå, men jeg har i dag været i gang med projekt: Befri hylden. Jeg vil gerne have hyldebuske i skellet, og i dag har jeg fjernet krat rundt om hyldebuskene for at give dem plads.

Men historien er ikke slut, for nu ligger der store bunker med grene i haven, og de forsvinder ikke af sig selv. Det varer sådan cirka 100 år, før de bliver til jord. Og vi må ikke brænde dem. Det er afsted til genbrugspladsen med trailer og canvasjakke.

Forfatter Marie Louise

Jeg hedder Marie Louise Vangsgaard. Jeg er folkeskolelærer, gift og mor til tre børn. Jeg bor i en landsby på Lolland i et smukt gammelt hus, som jeg købte i 2015. Jeg blogger om hus og have, om diæter og madlavning, om bøger, om personlig udvikling, om livets sejre og nederlag. Siden sommeren 2015 har jeg været i gang med et skriveprojekt, som jeg har givet overskriften: Tag min hånd. Det er historien om mit ægteskab. Jeg har blogget siden februar 2012. Først hed min blog: Projekt Lykke. Så hed den: En kvindes bekendelser. Nu hedder den slet og ret: Marie Louises blog.

Skriv et svar

