Fra putter til chauffør

Livet rummer mange omstillingsprocesser. Så skal man omstille sig fra at have 2 sygedage om året til at have 20 sygedage om året og håndtere den sårbarhed, der naturligt følger med et liv med mere sygdom. Så skal man omstille sig fra at have et misbrugsforhold til sydkoreanske dramaserier til at se virkeligheden i øjnene og mobilisere kræfterne til at tage ansvar for sit eget liv. Så skal man omstille sig fra at gå på arbejde for at redde verden til at gå på arbejde for at modtage løn, så man kan forsørge sin familie.

Vi skulle til barnedåb og fandt i den sammenhæng et udvalg af børnebøger på reolen, som kunne bruges som gave. Den tid er forbi, hvor jeg læste godnathistorie hver aften. Børnenes behov ændrer sig i takt med, at de bliver ældre. Nu er én af mine vigtigste opgaver i relation til børnene at være deres chauffør. Jeg har i årevis prøvet at få opgaven til at passe ind i en travl hverdag med mange eftermiddags- og aftenmøder. Da jeg besluttede mig for at lave en grundregel i mit liv om, at jeg ikke deltager i eftermiddags- og aftenmøder, medmindre de er online, så kunne jeg med det samme mærke, at det var en rigtig beslutning.

Jeg satser på at blive en haj til online møder, så jeg kan deltage i online møder, mens jeg kører i bil, og mens jeg sidder i bilen og venter.

Jeg har set sydkoreanske dramaserier fra juli 2023 til nu. Jeg har lavet en komplet liste over sete dramaserier, og den rummer 22 dramaserier. Da jeg en dag var ude at gå en lang tur, så fandt jeg på at skrive en bog om sydkoreanske dramaserier med fokus på temaet: Den ugengældte kærlighed. Igen og igen er der en bejler for meget, hvis ulykkelige kærlighedshistorie bringer minder til live.

Jeg tror ikke, jeg nogen sinde skriver bogen, men mon ikke det kunne blive en god bog.

Nu har jeg besluttet, at det er slut med sydkoreanske dramaserier. Jeg undgår den første smøg det første afsnit af en ny dramaserie.

Forfatter Marie Louise

Jeg hedder Marie Louise. Jeg er gift med Niels Ulrik, og sammen har vi tre børn, Jens, Signe og Margrethe. Vi bor på det sydvestlige Lolland i et smukt gammelt hus, som vi købte i 2015.

Skriv en kommentar